“Home is where you can scratch where it itches”

Wow, för 2 år sedan flyttade jag in till "Flogan" aka Flogsta i uppsala. Svårt att tro att tiden går så snabbt. Mycket har hänt sen dess, mer än vad man kanske ville. Men trots detta känns det inte riktigt som hemma. Vilket är lite udda, eftersom det idag är 2 veckor sen jag senaste var i L-town, staden där jag föddes och växte upp. Men jag har upptäckt att det  inte längre känns som hemma. Allt är så annorlunda. Buslinjerna har förändrats, det byggs eller raseras konstant. Udda anleten "bemöter" en när man traskar genom centrum. Alltid något nytt varenda gång man åker "hem". På sistånde har jag också träffat på en massa lkpg bor (det finns MASSOR av oss här i uppsala) och vi har snackat lkpg, vilket har varit skönt eftersom jag får en liten känsla av att ha rötter nånstans Och sen kommer man tillbaks till Up-town, därman knappt vet vad saker heter lr är (jag vet fortfarande inte namnen på många signifikanta gator) och orkar inte rikigt bry mig heller, kanske eftersom jag anser att "vistelsen" här i uppsala är tillfällig. Hell jag har praktiskt taget hållt mig exklusivt till "rätt sida av ån" (ett uppsala uttryck), även om jag och JR en gång gick på upptäcksfärd i U-town (i syfte att bli familjära med staden). Den sida av fyrisån som alla nationer ligger på (utom skånes nation tror jag). Vette fan vad jag gör nu bara babblar en massa. Kan tänka mig hur mina päron måste känna sig, som emigrerade till "Konungariket Sverige" (Sveriges officiella namn) för mången år sedan. Jag vill bara hem, tyvärr vet jag inte vart hemma är...


Här en mysig bild tagen på taket av Ica Väst i Flogsta av E, som även kläckte kommentaren "blood has been spillt this night" (den som kan gissa vart kommentaren kommer från utan google får en mkt exklusiv kram)






Kommentarer
Postat av: Michelle

I am in the USA and I can understand. I don't feel that either Cleveland or Pittsburgh is home. At least not yet. Maybe one day I will feel like either place is home. I feel like home for me will likely be somewhere else.

2009-11-06 @ 21:23:43
Postat av: Gladness

Wow..svårt att tro att du uppdaterar så sällan...skriv fler inlägg;).

2009-12-08 @ 09:08:08
Postat av: M

Sagan om Ringen.



Jag kommer casha in på kram snart, bitch!

2009-12-11 @ 16:00:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0